Doprava zdarma od 750 Kč

V hodinu smrti naší: Přijmout věčný život

Neohodnoceno
170 Kč

Jean-Miguel Garrigues

 

Autor přístupným jazykem propojuje kontemplativní pohled a svou zkušenost ze služby nemocničního kaplana. Ukazuje, jak křesťanská víra osvětluje smrtelnost člověka. Křesťan rozpoznává událost smrti jak v její nevyhnutelné přirozené realitě, tak v pohoršení a odporu, které vyvolává v těch, kdo se s ní konfrontují. Jeho víra mu zároveň umožňuje jít dál a rozpoznávat ve zkušenostech umírajících přítomnost Boha, který se jim v Ježíši stává blízkým, a tak je přitahuje do věčného života. Hodina naší smrti je tajemstvím pokorného odevzdání se a obětování jako odpověď tomu, který nás miloval až „do krajnosti“ (Jan 13, 1).

Jean-Miguel Garrigues OP (* 1941) je francouzský kněz a dominikán, emeritní profesor na Domuni Universitas v Toulouse a člen Papežské teologické akademie. Podílel se na přípravě Katechismu katolické církve, je autorem mnoha knih o teologii a spiritualitě, mnoho let vyučoval dogmatickou teologii. V letech 1992–1994 působil jak postní kazatel v Notre-Dame v Paříži a nadále vede četné semináře a duchovní cvičení. V roce 2024 mu Francouzská akademie udělila cenu kardinála Lustigera za celoživotní dílo.

Kategorie: Spiritualita

Bibliografické údaje:

Název: V hodinu smrti naší: Přijmout věčný život
Originál: A l’heure de notre mort. Accueillir la vie éternelle
Autor: Jean-Miguel Garrigues OP
Nakladatel: Krystal OP
Ediční řada: Spiritualita
Překlad: Tereza Hodinová
Jazyk: český
Rok vydání: 2025
Vazba: brožovaná
Počet stran: 132
Rozměry: 11,2 × 17,6 cm
ISBN: 978-80-7575-211-6

 


 

Ukázky:

Neexistuje nic takového jako smrt a teprve po ní věčný život. Samotná smrt je předjímáním, začátkem, a tedy i přijetím věčného života. Mám velmi rád tato slova svaté Terezie z Ávily: „Neumíráme na smrt, ale na život.“ Jinými slovy, umíráme, protože do nás proniká věčný život a zastavuje náš smrtelný život. Toto stručné prohlášení se může zdát pohoršující, protože to, co je na umírající bytosti na první pohled patrné, je konec pozemského života. Jsme svědky konce určitého stavu života. Ale skrze tento konec již může věřící pohled objevit přítomnost věčného života, který nezačíná po smrti, ale skrývá se pod ní. Ve skutečnosti nás ke smrti vede sám náš život, protože náš smrtelný život je stvořen k tomu, aby přijímal život věčný. Náš život na tomto světě je již přitahován životem věčným a toto niterné tíhnutí se stupňuje až k bodu zlomu, kdy se náš časný život překlopí do života věčného.

Smrt je také svobodnou lidskou odpovědí. Každý, kdo doprovázel umírajícího, ví, že k našemu naprostému překvapení je pacient tváří v tvář smrti záhadně svobodný. Samozřejmě umíráme v důsledku nemoci nebo nehody, ale v konečném smyslu umíráme, když smrt přijmeme. Figuruje zde tajemství souhlasu, konečného aktu svobody ze strany člověka, který odpovídá na Boží volání a přichází se s ním setkat. Někteří lidé odmítají zemřít, a tak si prodlužují nekonečná muka jednoduše proto, že nejsou připraveni, bojí se setkání. Připravenost na smrt úzce souvisí s připraveností naší svobody, naší duše, na setkání s Bohem.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola