Doprava zdarma od 750 Kč

Salve 1-2/18 | Amoris laetitia

2 hodnocení
200 Kč

P. Štica – Láska v rodině mezi ideálem, radostí a křehkostí
L. Nosek – Pochyby kolem 8. kapitoly Amoris laetitia
B. Mohelník OP – Svátost manželství
R. Buttiglione – Průvodce pro nejisté křesťany
D. Peroutka OCD – Amoris laetitia a rozlišování
M. Kolářová – Změny nezměnitelného učení církve?
J. Prokeš – Živá pravdivost jako kritérium

Kategorie: Revue Salve

Vychází obsáhlé dvojčíslo teologické revue Salve věnované posynodální exhortaci o lásce v rodině Amoris laetitia papeže Františka. Na víc než 200 stranách rozebírá z mnoha teologických ohledů dokument, který výrazným způsobem zaujal církevní i mimocírkevní prostředí. Přes veškerou pozornost, která mu byla věnována v zahraničí, u nás dosud chybí ucelenější pohled na celou exhortaci. Nejsou ani zprávy o tom, že by se v dohledné době chystalo vydání pastoračních pokynů pro aplikaci exhortace ve specifických podmínkách našich místních církví. Revue Salve tak svým čtenářům nabízí první komplexnější a hlubší seznámení s učením současného pontifika o manželství a rodině, které čerpá z plodů dvouetapové biskupské synody. Zvláštní pozornost je věnována i 8. kapitole exhortace, jež vyvolala nejvíce kontroverzí, které jsou též teologicky analyzované. Číslo Salve předkládá reprezentativní přehled hlavních témat vycházejících z celku exhortace, představuje českému čtenáři teologické studie z různých jazykových oblastí (francouzské, německé, hispánské a italské), a to včetně obsáhlých příspěvků domácích autorů. Zastoupeny jsou i různé teologické a spirituální školy reprezentované dominikány, jezuity či karmelitány.

Celé číslo Salve přesvědčivě ukazuje, že papež František v exhortaci Amoris laetitia nepřichází s nějakým novým učením, ale poklad tradice církevní nauky nově formuluje a hledá přiměřený způsob, jak adekvátně reagovat na otázky, které okolo manželství a rodiny vyvstávají v současném měnícím se komplikovaném světě. Celé číslo v neposlední řadě vybízí samotné katolické křesťany, kteří žijí v manželství, aby se začali svým rodinným životem zabývat nově a hlouběji, aby poznali, že se podněty papeže Františka týkají každého, kdo chce v tomto svém životním stavu skutečně realizovat lásku, jejímž zdrojem je Kristus.